Seg söndag!



Idag är man inte alltför pigg alltså. Helgen har satt sina spår i både kroppen och knoppen. Ändå har vi tagit det lugnt tycker jag. Inga skandaler och inga intriger..bara trevligt umgänge och massa grillning.
På midsommarafton så kom gubbens syster med familj och även hans ena lillebror med tjej och vi tände grillen och började grilla och dukade upp där ute. Precis när vi skulle sätta oss och intaga maten så kom det ett stort,mörkt orosväckande moln så vi beslutade oss väldigt snabtt för att gå in och äta istället. Tur det för sen kom det droppar.
Det är bara så typiskt svensk midsommar (haha) men det gör ingenting tycker jag.
Vi hade det precis lika trevligt här inne istället och vi slapp både frysa och bli blöta, perfekt.
Efter maten så fortsatte vi att sitta och babbla och dricka lite öl och rosévin som är musigt. Hehe.
Vi åkte upp till en kompis en stund och satt där och tjötade.. vi gav upp vid halv ett tiden på natten så det blev inte så jättesent i säng som tur är. Jag slapp att bli bakis. Yeeha!

Igår (lördag) så kom gubbens syster hit på en kopp kaffe på förmiddagen och efter det så åkte jag och gubben till Hyltebruk för att handla lite och så åkte vi inom Lis för att dricka kaffe och prata lite med henne. Det hela slutade med att jag följde med henne in till Halmstad för att hämta Celine som varit där och partajat.
När jag kom hem så höll gubben på med total storstädning här och det stod växter och skoställ utanför så jag trodde nästan att han hade loppis först. Haha!!!
Det var en himla rolig surprise att få komma hem till ett storstädat hem, jag klagar inte. ;)
Vi grillade igår kväll igen och jag drack ytterst lite vin men kände ändå av det lilla, det susade till i huvudet.
Vi la oss tidigt igår med och det var gött. Men idag är jag tröttare än tröttast!

Nu ska jag ta och laga lite käk till oss och hoppas på att gubben snart kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Linda

haha... redig han är... hälsa honom att det blir liseberg om han tar min lya med :D

2008-06-23 @ 14:00:48
URL: http://persson302.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Ååå va avis jag blir.. Kan inte jag oxå få mötas av en sån dära städvillig karl nångång? Hade varit sååå gött!! :-) Kanske i nästa liv..

2008-06-23 @ 18:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback