Ska man skratta eller gråta?

Efter att ha läst dagens HP (hallandsposten) så vet jag faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta!?!
" Hästarna är mitt allt "
In my ass att dem är !!!
Man behandlar djur med respekt och kärlek. Ingenting annat.

Usch jag blir så förbannad rent ut sagt när jag hör eller läser om djur som far illa på ett eller annat vis.
För att inte tala om hur jävla maktlös jag känner mig!
Visst.. det första man gör är att ringa till miljö och hälsa i kommunen och pratar med djurskyddsinspektören.
Men om inte ens dem är kapabla till o agera vem ska man då gå till ?
Jävla äckliga, patetiska samhälle vi lever i. Svenskar är såna ynkryggar.
Eloge till er som varit där ute o tittat till dem !!!




Ja se på fan det snöar ju med...
Roligt värre eller.. nej inte om jag får säga mitt i alla fall.
Den enda som uppskattar det här är väl vår hund i så fall, haha. Så okej för hennes skulle går det väl an.
Tur att det inte lägger sig iaf.. försvinn med dig snö!

Nu har gubben åkt till jobbet o här sitter jag o drygar mig med en kopp kaffe, Vofflan har lagt sig tillrätta inne i sovrummet för en stunds snarkning.
Hon har busat som en toka idag med sin kära husse. Radarparet dem två för fan, hah.
Vad ska jag hitta på då?
Matlagning o disk är ju redan överstökat (yes!) så ska nog sitta här en stund o glotta läget.
Men lite senare ska jag nog byta gardiner överallt, nu är jag trött på det svart/vita.. haha.
Nu vill jag ha in lite färg.. fast bara lite lagomt så där för det får ju inte ta över!
Blir nog lite lila inspirerat här i vardagsrummet iaf o ljusgrönt i sovrummet.
Köket vet i fan än.. hahaha.

Plockade björkris som jag satte in igår i vår stora kanonfina silvriga vas, satte fjädrar i gult o lila bara. Inget mer.
Inget rysch-pysch här inte !!
Har även plockat påskliljor så nu har jag det i 2 små glasvaser, så fint så :)
Kul att man kan plocka direkt ifrån naturen ju.. gratis o bra!
Hujedamej så töntigt det lät då.

         

Nu en sväng på bilddagboken o lunar.
På återseende!




Jaha så vart det kväll o klockan är över 21, jisses vad tiden har gått fort idag o tur är det.
Annars så brukar alltid klockan gå vääääldigt sakta när gubben jobbar eftermiddag så jag är bara tacksam jag.
Har faktiskt ändrat om här lite som planerat, det enda jag inte fått ändrat är gardinerna men kvällen är inte slut än annars tar jag det imorn.
Måste ha lite att fördröja tiden med då med.

Det är bara så jävla tradigt att ranta omkring här hemma som en yr höna. Passande till påsk dock.
Rhoxan tycker att matte är världens tråkigaste med, haha.
Husse är bäst för han leker, gosar o busar som bara den med henne ;D
Bara 2 ½ timmar tills han kommer hem....

Snön har börjat lägga sig o saltbilen körde förbi här med sina blinkade saftblandare innan. Hua hua.
Hoppas att gubbsi o hans jobbpolare kommer hem säkert o bra. Polaren han åker med har sommardäcken på, hm. Kan nog bli lite glatt för dem.
Bättre han tar sparken till worket. (precis som att han har nån,haha)

Inget på tv? Nån som vet? Hallå?

Well well.. baj!


Jasas -  jag ska lägga ut bilder sen när jag har bytt, hehe.

Kommentarer
Postat av: Jasas

Läcker blogg hörrö! Du får allt ta å lägga upp bilder på gardinerna, lät skitfint :)

2008-03-17 @ 21:17:40
URL: http://blogg.jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback