Kallt!




Hanna - Ja visst var det strongt, haha. Det kändes helskumt att sova till 7, vaknade i vanlig ordning vid 4 men sussade sen sött igen. Det var skitgött med frallor och caffe latte efter städet.

Jenni - Tackar så mycket och denna dag har faktiskt varit mycket bättre och än är den inte slut än , hihi.

Frida - Spara en planka åt mig, hehe.




Idag har det varit en mycket bättre och piggare dag än så länge, känner verkligen för att ta tag i lägenheten och städa som fan! Vi har ju ingen bra fungerande dammsugare (påslösa jävel) så vi har sopat och sopat här. Hur lätt är det att få upp allt hundhår, grus och damm med en sopborste då? Gaaah!
Min snälla styvfar ska fixa en ny dammsugare till oss på sitt jobb, dem har ofta fel leveranser eller så kan det vara något paket som gått sönder och då slängs det bara. Vet inte hur mycket jag fått från hans jobb under alla år. Märkesjeans och kläder i massor, godis, eltandborste och en hel drös med smink och parfym från Chanel. Så nu är det dags för en dammsugare, wiiiho. Ingen är gladare än jag och som jag ska suga sen! Haha!

Stackars mattes lilla Voffla är dålig igen, vad är det nu.. fjärde gången på typ ett år!! Blir man tokig eller blir man tokig?!
Nu är det hennes hals som spökar ännu en gång. Sist trodde vi efter mycket om och men att det var hennes tonsiller som spökade, det är ungefär som våra halsmandlar. Det är en typisk ras sjukdom för Leonberger och det värsta är att den ofta är återkommande så i dem flesta fall slutar det med en operation där dem tar bort dem. Jag hoppas innerligt att Rhoxan slipper gå igenom det, men måste vi så måste vi. ALLT för henne!
Hon klöker/hackar och hostar mellan varven sen så äter hon mer gräs än en kossa, haha. Det kliar nog gött i halsen när det gör ont. Men hon äter som tur är fortfarande sin mat och dricker vatten och hon är inte lika akut dålig som förra gången, puh. Jag hoppas att det ska lägga sig under helgen så vli slipper gå till veterinären. Det är ju så satans jävla dyrt! Ger henne slemlösande och hostmedicin (som hundar tål såklart) och senare ska hon få en klicka vaniljglass, det är ju gött för halsen och det står faktiskt i hundboken att det är bra att ge dem. Den boken var väl värda sina pengar för där finns hur många tips och idéer som helst som man kan testa innan man går till en veterinär. Huskurer kan fungera på vovvar med så nu vet ni det.




Nu försvann solen ser jag, snyft. Jag vill ha lite sol som värmer mig för här är ju så satans kallt här inne. Jag får nog helt enkelt sätta på lite kaffe och värma mig inombords med. Senare när jag ska ner till duschen så ska jag stå där länge och redigt skålla mig, haha. Det säger jag nu men sen när jag står där så kommer jag sänka värmen för jag hatar egentligen när det är för hett i duschen. Det gör ju ont, ajaj.
Här inne är nu bara 18 grader och det är fuktigt som fasen. Jag ser inte ut genom fönsterna på grund av alla fukt som lägger sig som en dimma. Jag vill ha varmvatten nu !!!

Vad har ni för planer i helgen?



Kommentarer
Postat av: frida

lilla voffsingen då kramar om

Har ni inte fått tillbaka varmvattnet än??hur lång tid dröjer det?

2008-09-12 @ 14:20:01
URL: http://mammafrida.blogspot.com
Postat av: Linda

lilla vofflan då... synd att hon ska bli dålig så ofta... : (

2008-09-12 @ 19:15:08
URL: http://linda81.bloggsida.se
Postat av: Jasas

Wow sicken lång blogg, imponerande ;)



Håller tummarna blåa för att Våfflan ska bli frisk nu under helgen.. Och sen får det fan stanna upp ett bra tag alltså!



Imorgon ska vi ner till älskade svärmor och fira min svåger Martin som fyller år på måndag. Också ska jag äta pannkakor, såklart! På söndag ska vi fira min syster som fyller just, på söndag!

2008-09-12 @ 19:40:11
URL: http://therockerinnan.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Lilla Rhoxie.. Inge rooolig å va dålig ju.. :-( Du får ta å komma hit mä henne.. Vi har en jättego å glad vet som är superduperbillig!! Fast å andra sidan om ni ska köra hit blir de ju ganska så dyrt.. Men ni får ju träffa mej.. Hahahaa!!



Mää!! Inge vatten än?? Vilka seeeeeeega jävlar!!



I helgen ska jag nog ta å festa till tillvaron å plocka lite blåa bär i björnaskogen.. Visst låter det redigt skojsigt?? Hmpf!! Uuuuttråkad!! Kan du inte komma mä lite bra helgtips?? Va??

2008-09-12 @ 21:05:37
Postat av: frida

glömde svara på din fråga om vad som händer i helgen. Vi ska imorgon iväg och köpa 2 stora byråer (malmserien från ikea i ekfaner) sen på kvällen ska vi till en vän som fyller år och som bjuder på tårta.Söndagen är det ev klippning för min del och ska nog försöka klippa håkan. annars är det inget planerat på söndag. allmänt pyssel. Håkan ska börja tapetsera någon dag så vi får upp alla fina väggdekorationerna/väggorden. vad ska ni själv hitta på?

2008-09-12 @ 21:12:39
URL: http://mammafrida.blogspot.com
Postat av: Jenni

Stackars lillan :( Så jobbigt när djuren blir sjuka, man känner sig så hjälplös.

Jag föredrar faktiskt att sopa, haha! Vi har en dammsugare som suger för att den inte suger :p (jag vet att jag har dålig humor, men det är sent och jag är trött) Så jag har liksom vant mig vid att sopa nu.



I helgen, ska antagligen till Liseberg imorgon, får se annars vad jag hittar på eftersom Oscar spelar med sin kompis här hemma.

På söndag ska jag jobba och ha simskola.

2008-09-12 @ 22:48:17
URL: http://jeinyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback