Ny vecka!

Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det är skönt med måndag och ny vecka eller om det är pest och pina. Man kan ju se det som en nystart på ett sätt.. förra veckan vart ju inget bra överhuvudtaget.
Har känt mig så otroligt deppig och ensam nu i en vecka. Eller sen i torsdags snarare.. fråga mig inte varför men jag kommer i såna perioder och det är ju då man behöver sina vänner som mest. Men jag klarar mig själv som vanligt!

Med Alexis går det bra verkar det som. Hon går inte så mycket på sitt brutna ben vilket är bra med jag undrar samtidigt om hon har ont eftersom hon inte vill stödja på det alls. När hon kom hem i torsdags så hoppade hon runt som fan här på alla benen. Hon ligger mest och vilar och hon får vara utan kragen så länge vi är hemma med henne. Hon blir som en helt annan katt så fort kragen åker på, stackaren. Hon kan sitta och bara glo in i ett hörn så mycket hatar hon den. Haha.
Nu ska hon bara ha sin medicin i 2 dagar till och vi ska egentligen vara på återbesök i slutet av veckan men det har vi faktiskt inte råd med!
Jag ska ringa och prata med veterinären och säga som det är och se om det går att vänta med ett återbesök.
Eller det bästa hade ju varit om Distriktsveterinären nere i Torup hade tagit över allt, då blir det både närmre och billigare. Återstår att se!

Kommer inte igång här idag heller. Jag är så trött på att känna mig halvdan och jävlig. Jag vill vara pigg och känna för att göra en massa saker. Suck.
Vid 16 tiden ska vi i alla fall ner till Halmstad och köra Svenne (styvfar) så han kan storhandla. Brukar alltid få en peng av han med när vi hjälper han. Sist fick vi 500 kr, tack för det! :)
Behöver ha hem lite saker här så som buljongtärningar, steksmör, hundmat och lite till.

Nu ska jag hoppa in i duschen tänkte jag. Hejsvejs på er!


Kommentarer
Postat av: Marina

usch ja jag vet hur det är att känna sig halvdan.. men solen gömmer sig..iaf här.. har nog lite att göra med humöret..

Ha en go handlingstur :)

2010-04-19 @ 14:31:39
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: frida

stakars alla er... hoppas både du och katten blir bra.. typ nu!!

2010-04-20 @ 20:45:54
URL: http://frudernmar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback