Gaaaah!

Bloggen har inte fungerat, gaaaaah!
Vet inte hur många gånger jag försökt att komma in här men inte då, haha. Men nu så...

Resumé:


FREDAG:


Åkte ju hem till Helen i Halmstad och vi satt i hennes kök o tjötade som aldrig förr, hon pimplade Xider spring och jag drog några öl till att börja med.
Kände ju av bara 2 öl för fasen, haha. Illa!
Jag drack massa vatten emellanåt och även kaffe men det hjälpte inte för jag blev full ändå! Hm...
Efter en stund så kom Malin,Bella och deras kompis Tove upp och det blev genast ganska så mycket mera tjattrande.
Sen kom även Anneli o Annie som planerat :)
Överlag så var det en trevlig kväll och man behöver sig ju en fylla ibland för att orka leva, hehe. Iaf jag!
Vi åkte från Helen vid 23:30 tiden tror jag för att bege oss till Statiol där vi köpte korv och jag köpte massa Piggelin som jag slängde in i bilen, hahaha.
Sen åkte vi till Sperlingsholm där Annies mamma bor.. men jag och Bella fortsatte vår färd eftersom hon skulle köra mig hem. Stackars henne som fick stå ut med mig.
Hon fick nog höra mitt livs historia och lite till, HAHA!!!!
Fick för mig att åka inom Micke i Fröslida bara så där mitt i natta.. vi var iaf välkomna som tur var, hehe.
Det var skoj att träffa både honom o hans vovve Snusan.. det var verkligen evigheter sen jag såg henne.
Rhoxie's gamla bästis aka. vapendragare ju.

LÖRDAG:

Vaknade första gången vid 8- snåret o fick gå ut med en voffi som var tissenödig. Likaså var matte.
Det snurrade i huvudet rejält fortfarande men jag kände att jag inte skulle bli bakis iaf som tur var och det är ju huvudsaken, visst??
Gubben kom hem från jobbet vid 11 tiden och då hade jag redan gått upp och befann mig här vi datorn med en rostad macka och mjölk.
Efter att han fått vila lite och Rhoxie var rastad så åkte vi neråt Halmstad.
Först var vi på Willy's och storhandlade mat o sånt som behövdes hem och det blev även en liten sväng inom Maxi.
Efter kl 16 så var Helen äntligen hemma från sitt jobb så vi stack dit och hämtade mina saker som jag lämnat där.
Fy fan vad det bokstavligt talat pissade ner regn!!!
Och jag som fick ranta runt i mina gamla vinterkängor med hål i sulan (hade ju lämnat dem nyare hos H) så det skvalpade gott i dem sen. Kanske inte konstigt att jag känner mig lite krasslig med halsont nu?!
När vi kom hem så var det bara till att börja packa upp alla jävla varor och dela upp köttet och frysa in och ha sig.
Tittade på Körlsaget på tv'n med somnade redan vid 21:30. HAHA!

SÖNDAG:

Åååh vad det var gött att vakna och inte vara snurrig, thi hi.
Vi åkte till Jutudden med Rhoxie så hon fick springa av sig rejält och jisses vad grusig och skitig hon blev. Det var bara för gubben att dra fram vattenslangen och tvätta av henne.
Jag lagade mat under tiden och sen var det dags för tvättande.
Var en lagom lugn och soft dag som avslutades med Wallander tittande.



                 image22




Igår så kände jag mig enormt trött och krasslig så det blev inte alls mycket gjort.
Var ute med voffi några gånger, satt här och lagade mat. Det var väl nästan det enda, haha..
Men maten vad asgod iaf :)

Har ni inte testat créme fraiche med tomat och basilika smak än så gör det. Ät den som kall sås till kött och potatis, mumma!!
Hade även skogssvamp panna till..



image23

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Va roooligt de e o få så bra inblick i ditt liv gobit!
Du e verkligen bra på o skriva.. Kanske e en liten författare i dej ;-P

2008-04-05 @ 11:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback