Tiger

Vilken konstig dröm jag hade inatt, det handlade om tigrar o att vi jagade dem. Haha.
Var ju så klart tvungen att kolla upp detta på en drömtydarsida o så här står det om jakt:
JAKT, vara med om: tur i spel och lotteri.
Jag tror jag får köpa en lott idag alltså o se om det stämmer eller vad säger ni?

Läste även mitt horoskop på nån sida jag hittade o det stämde nåt så djävulskt bra:

Fiskarna Vecka 17

Det verkar som om du ska få som du vill. Du hatar att verka påstridig o misstrogen, men något inom dig manar dig att rota vidare i det här. Följ din impuls.
Fråga på ett snällt sätt, så ger det resultat.
En social tillställning i helgen är ett trevligt, men inte ett särskilt spännande avbrott. Ta bilder ändå.
Du kommer vilja minnas detta senare!

Dem första raderna stämmer väl in på mig just nu o en del av er vet varför.


Idag startade jag dagen med en dusch o jag tog till o med mig tid att göra en hårinpackning o vilket resultat!
Testade den nya från Björn Axén som jag köpte billigt på Rusta (30 kr) o den var kanoners må jag säga.
Det behövs ju lite extra vård o omtanke ibland..
Efter duschen knatade jag ut med Rhoxie så hon fick tissa o små skälla lite på gubbarna nere vid järnvägen,haha.
Det var nåt fel med dem där bommarna som går ner o låter när det ska komma ett tåg. Dem var nere o lät i en halvtimme men till slut så hörde jag det knappt.
Såg ganska lustigt ut när bil efter bil stod där snällt o väntade ett bra tag innan dem insåg att nej det kommer inget jävla tåg!
Jag satte på kaffebryggaren o intog mina vitaminer för håret, en järnis o kost tillskott. Oh så duktig jag är va?!
Satte mig ute på framsidan med en kopp kaffe, en macka med mager leverpastej o gurka o en korsordstidning.
Rhoxie kom oxå ut efter ett litet tag o höll matte sällskap. För det kan väl ändå inte ha varit mackorna som hon ville ha?
Det var en redigt bra start på dagen tycker jag o nu såg jag att fräknarna börjar titta fram lite försiktigt.
Tycker det är så fint med lite fräknisar i ansiktet på sommaren, det ser så fräscht o friskt ut.
Så var stolta över era fräknar!!

Den gula postbilen kom när vi satt där ute så jag traskade bort till lådan för att hämta posten. Det var mycket idag..
Fick två tidningar, reklam o gubbens lönebesked.
Så nu ska jag snart bläddra i både Hus & Hem och Drömhem & Trädgård.
Kan det bli bättre.. knappast.

Idag ska vi fixa till i rabatten o lägga i frötapeten så det blir gjort, sen ska vi även ta ut utemöblerna vi fick av Helen o Johan o torka av dem plus vädra av dynorna. Sen kan vi sitta på baksidan hur mycket vi vill.
Igår grillade vi kycklingfilé o till det åt vi kall créme fraiche med smak av tomat o basilika, den är så god.
Och såklart sallad till det med o det var gudagott vill jag lova!
Kanske det blir lite grillning ikväll med.. vi får se. Eller så drar vi till Maxi i flygstaden dem har nyöppning där med massa bra erbjudanden.

Nu ska jag göra nåt annat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fasen vilken mysig morgon du fick idag... bortsett från allt plingande då haha...

2008-04-24 @ 13:25:24
Postat av: Linda

mitt namn kom ju inte med.... så nu vet du att det va jag :D

2008-04-24 @ 13:26:20
Postat av: Ottilia

Oki.. Stolt över fräknarna.. Då kan jag spricka av stolthet, hela nyllet är fullt av fräknar.. Ser ut som om jag har mustach ta mej tusan! Har nog aldrig haft så mycke fräknisar innan! :-)

2008-04-24 @ 19:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback