Sol!



Jenni - Vi hade öppet ett fönster och det blåste upp och slog emot väggen så det sa bara kras, haha. Men vi ska få helt nya fönster snart som tur är. Puh.
 
Frida - Jag har sett dem stövlarna på Cellbes !!

Ottilia - Yes jag kommer på studs och hjälper dig! :P


Idag är det soligt ute och det känns förbannat bra, det ska visst vara högtryck hela helgen och det är ju perfekt. Kan vi sitta ute lite på lördag innan det blir alldeles för kallt. Och så kan vi passa på att sopa undan massa skit på framsidan och klippa ner blommorna där bak. Ja det blir bra..
Vilken tur att jag duschade direkt när jag kom upp och sen satte på kaffe för nu har vi inte haft vatten på några timmar, grrr. Dem håller ju på att lägga jordvärme här och det innebär att vi inte kommer ha tillgång till varmvatten på 2 - 3 veckor.
Gissa vem som är rosenrasande??!!
Hyresvärden har så "fint" fixat en dusch nere i källaren där alla ska duscha. Hallå? Jag vill väl för i helvete inte duscha i samma dusch som ALLA på detta områdett. URK!
Vem vet vad folk gör i den duschen. Kan knappt kalla det för en dusch ens en gång. Jag ska fan fota den sen så ni får se och förfasas. Hyresvärden kan bara glömma att han ska få full hyra nästa gång. Går han inte med på det så är det vi som flyttar på studs. Det finns två stycken tvåor i Brännögård som står lediga och där är hyran inklusive el bara 2800 kr!!!

Vi har inte kunnat använda vår baksida pga att dem gräver där på hela semestern, det möglar emellan fönsterna så vi har fått köpa ny bambu persienn flera gånger för att det möglar på den med plus att vi nu inte ska ha nåt varmvatten.
Nu får det vara nog !!!
Hur mycket tycker ni det är rimligt att dra av på hyran som nu ligger på 3750 kr???

Hur mycket betalar ni i hyra och på hur många kvadrat är det?

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag hade flyttat, direkt! Med tanke på att ni inte kunnat använda baksidan och har haft mögel så tycker jag ni borde slippa en hel hyra. Sen då dessutom 2-3 veckor utan riktig dusch. Man kan ju alltid "hota" och säga att ni har en annan lägenhet på G. Är det stor skillnad på lägenheten ni bor i nu och dom på Brännögård? Är ju rätt skillnad i hyra.



Vi betalar 4800 för en tvåa på 64 kvm. men då ingår elen.

2008-08-29 @ 14:49:26
URL: http://jeinyn.blogg.se/
Postat av: Ottilia

OJ! Förstår om du är rosenrasande!! Klart ni SKA få avdrag på hyran, minst en hel tycker jag nog allt.. Å så ska de ta mej tusan fixa allt som ska fixas snarast!!!!! Hatar å hyra boende.. Alltid massa strul å skit!! Speciellt om de e privat..



Ja, vi har ju då köpt vårt lilla ruckel.. Utan renoveringen betalar vi hela 2500 kronor i månaden.. Då är el, telefon, sophämtnig å bajstömning ur brunnen inkluderad.. Haha! Men så kostade det 70000.. Hela 54 kvm som jag, gubben, Nilma, Loka och Bert delar på.. Trååångt! Å så bor vi ju i ingenmansland.. :-D Finns hus till salu i närheten, billigt, om du är intresserad.. Å inget sånt där folk närainpå som du ogillar.. ;-P Sugen?

2008-08-29 @ 16:34:32
Postat av: frida

har inte hyra men lånet är på 3400 kr/månad o storleken 104 kvadrat + 20 kvadrat förråd men det räknas inte.

Och dusch är ju liksom inräknat i varje boende. inte fasen ska ni dela...äckligt!

går han inte med på reducering hade jag flyttat march pannkaka.

2008-08-30 @ 09:31:41
URL: http://mammafrida.blogspot.com
Postat av: Louise

Jag betalar 2888:- för min etta mitt i stan. 45 kvm är den på :)

2008-08-30 @ 10:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback