En Jul lista!



Har du köpt en chokladkalender?

Nej aldrig!


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Har ju inte köpt nån.

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Nej inte riktigt alla men det är bara 2-3 st kvar så det är lugnt.


Till vem är det svårast att köpa till?

Till farmor och min kusin.


Dricker du alkoholfri glögg?

Ja det är hur gött som helst.


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Ja det har väl hänt men jag tycker om att stressa lite, är som mest effektiv då.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Jag har bara sett en liten snutt och det lilla jag såg gillade jag inte!! Så ingen stjärna alls.


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Helt klart Sunes Jul.

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Ingen!


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Det är bara jag, hihi.

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Vi har ingen gran men hade vi haft det så hade jag klätt den och den skulle varit traditionell med rött och guld.

Plastgran eller äkta?
Det ska vara äkta annars kan det faktiskt kvitta. Det är dock bra att det finns plast för alla allergiska.


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Visst är det skoj att få julklappar men jag tycker faktiskt att det är roligare att ge bort. Speciellt till mina kusinbarn som blir så glada. Att få se deras glädje är bättre än att få en julklapp!

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

I Sverige såklart! Skulle ALDRIG fira utomlands. Förstår inte folk som åker till solen i juletid.

Känner du någon julstämning nu?

Ja lite iaf.


När kom din julstämning?
Den kom precis innan 1'a advent och den har redan nått sin kulmen och nu börjar den avta, hehe.

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Jag brukar sätta upp dem tidigast onsdagen före 1'a advent. Det är ganska lagom!

När julpyntar man?
Det gör jag samtidigt som jag sätter upp alla ljusstakar så är det gjort.

Skickar du julkort?
Ja självklart det hör julen till.

Vilken senap till skinkan?
Det är min styvpappa som gör vår skinka så det där bestämmer han, hihi.

Viktigaste på julbordet?
Skinka, köttbullar, prinskorvar, alla sorters kål, ägghalvor, rödbetssallad och potatisgratäng. Sen så måste det vara vörtbröd med gräddost och julmust till. MUMS!!

Julmusik jag inte kan vara utan?
Jag har min favorit och det är Happy Xmas (War is over) med John Lennon.

Världens bästa jullåt?
Ja det har jag ju redan skrivit.

Julknäcke eller vörtbröd?
Både och.

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Vi äter inget speciellt julgodis.

Vilka traditioner har ni?
Eftersom vi bara har varit tillsammans i 2 år så har vi inte skapat några traditioner än.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Jag ska slå in dem själv tack!



Pepparkakor vs. Lussebullar
Skumtomtar vs. Knäck
Ischoklad vs. Marsipan
Köttbullar vs. Prinskorvar
Julkorv vs. Julskinka
Lax vs. Sill
Revbenspjäll vs. Janssons frestelse
Paradis vs. Alladin
Rullsylta vs. Pastej
Glögg vs. Julmust
Rödbetssallad vs. Dopp i grytan
Ris a la malta vs. Risgrynsgröt

Hemma vs. borta

5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Allt fint julpynt!
  • Utebelysningar!
  • Maten!
  • Stämningen!
  • Förväntningarna!

5 Nackdelar med julen enligt mig:

  • All stress!
  • Den ökade kvinnomisshandeln!
  • Ensamhet för många!
  • Dödligeheten i trafiken! (kör lugnt för fan!)
  • När det inte är någon snö!

Gör nu denna listan allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jasas

DENNA SNOR JAG DIREKT! Både för att jag vill och för att du uppmanade mig på msn :P

2008-12-21 @ 17:33:34
URL: http://jasas.se
Postat av: Malin

Tack :D God jul till dig med =)

2008-12-21 @ 17:42:16
URL: http://enmalinen.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej! :) Alltid kul med nya läsare ju och nu fick jag en till blogg att läsa :) Ska snoka runt här lite. tror jag försökt komma in på din innan, men du hade den låst då? Eller är jag helt ute ock cyklar? ;)



Sköt om dig!

2008-12-21 @ 19:26:37
URL: http://regndroppe.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja men dåså. Då hade jag ju cyklat rätt denna gången ;) HAH! Anso eller vad du kallas för? Ska ta en noggrannare till här senare. Har en liten tös som inte vill sova nämligen så orkar ej "koppla av" som jag vill när jag ska läsa runt osv. :)

2008-12-21 @ 20:17:00
URL: http://regndroppe.blogg.se/
Postat av: Jenni

Åker raka vägen till min blogg! :D

2008-12-22 @ 22:08:04
URL: http://jeinyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback