Julostkaka!


Tack för alla era julhälsningar och krya på dig kommentarer!


Känner mig en aning bättre idag men näsan rinner som en kran, haha. Har vilat jättelänge idag och det behövdes nog känns det som. Har tagit en varm dusch och nu sitter jag här och dricker en Latte Macchiato, mums!
Gubben har verkligen varit effektiv idag, han har rensat ute i våra förråd och nu rensar han i sin låda och sen ska han tvätta. Hur orkar han?! Haha. Skönt att han känner sig pigg och kry i alla fall. Men det skulle ju inte alls förvåna mig om det är han som ligger och är sjuk sen när jag piggnat till.
Oj nu ska han visst dammsuga med, det är en redig gubbe det där. Thihi!

Hemma hos mamma och Svenne så fick massa god mat och sen var det kaffe och tårta så vi var verkligen mätta, puh. Rhoxan fick en hel del hon med den lilla grisen men är det jul så är det. Det får bli extra långa promenader bara.
På tal om promenader så känner jag mig rätt handikappad som inte kan följa med ut alls nu eftersom min vinterjacka hänger på tork och har gjort det sen juldagsmorgonen. Jag hade gjort en stor potatisgratäng som jag skulle ha med mig på julafton till min kusin och vad tror ni jag gör när jag ska ta med den ut till bilen? Jo jag spiller en jävla massa grädde över mig! Så det var bara att dra av sig alla kläder och börja tänka i nya klädbanor, suck. Tänk hur jag hade luktat senare annars, uscha. Jag blev så arg så jag slängde gratängen åt helvete och köpte med mig en färdig från ICA.

Idag ska vi äta vår julostkaka och det ska bli smarrigt som attans. Självklart så ska vi ha vispgrädde och sylt till och för att inte glömma en kopp av Zoegas julkaffe. Blir nog kanoners!
Ska åka till Konsum med innan dem stänger och köpa massa blandfärs, får ju passa på nu när dem säljer nymald färs fär 39.90 kr per kg. Billigt och bra!
Behöver ganska mycket färs till nyår då vi ska bjuda på köttfärslimpa som är fylld med flödeost (med pikantsmak) och så ska den vara inlindad i bacon och till det så blir det potatisgratäng och sallad. Enkelt och gött!
Ska bara klura ut nåt som vi kan ha till efterrätt, hm..

Kommentarer
Postat av: myran

chokladpudding måste ju va den absilut bästa efterrätten.. =p

2008-12-27 @ 16:47:15
URL: http://myra.blogg.se/
Postat av: Jasas

SÅ irriterande med gratängen! Jag hade också slängt den åt helvete, så som du gjorde. GAH!!!!



Låter mumma :)



Jag tycker ni ska ha kall cheesecake med passionsfruktsås ;D

2008-12-27 @ 18:29:06
URL: http://jasas.se
Postat av: Jenni

Fan vad trist med gratängen, så typiskt! Men dagen överlevde ändå? ;) Hoppas du är på bättringsvägen!!

2008-12-27 @ 21:02:47
URL: http://jeinyn.blogg.se/
Postat av: Marina

Gott du mår bättre! :)

2008-12-28 @ 00:01:56
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/
Postat av: Linda

nä va typiskt med gratängen. förstår att du skickade iväg den o köpte en ny...

fasen va gött du ska bjuda på då :D

Det får du bjuda på när jag kommer ner 2047 :D

2008-12-28 @ 00:40:06
Postat av: Malin

Svar: Bra där, då tjänar du ju en liten slant med ;)

2008-12-28 @ 13:41:50
URL: http://enmalinen.blogg.se/
Postat av: Marina

bloggsvar: TACK!! :)

2008-12-28 @ 14:13:34
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback