Fästingar!



Fy fan vad det är mycket fästingar nu igen. Det räcker att man bara går en liten promenad med Rhoxie i skogen så bara kryllar det av äckliga parasiter på henne. Man ser hur dem går på henne, uscha. Har tagit bort flera stycken nu. Dem ska dö dem jävlarna!!!
NI som har husdjur, använder ni något skydd mot fästingar?




Idag låg jag ganska länge och drog mig i sängen och det var gött som fasen. Fick lite kli på ryggen av gubben med, hihi.
Sen så var det raka vägen in i duschen så att jag vaknade till liv. Gött :)
Har ätit frulle och druckit kaffe och sen blev det att jag hamnade här. Ooops.
Gubben är ju redig och har sorterat tvätten, sopat golvet och tagit toaletten redan. Hahaha. Han är ju inte klok.
Jag ska snart ta och damma eller ääh jag skiter nog i det och tar det sen efter att vi har ätit middag, hehe.

Kommentarer
Postat av: Linda

ja vi har mycket här med... jag använder ju en spray från apoteket... men det hjälper inte...

2008-07-12 @ 12:52:58
Postat av: Hanna

Nopp, vi har inge fästingmedel på Daizi, tycker inte det hjälper ändå!

2008-07-12 @ 16:24:04
URL: http://therockerinnan.blogg.se/
Postat av: frida

när vi hade hund så hade vi alltid fästingshalsband vilket var skit bra!!

2008-07-12 @ 21:31:47
URL: http://www.mammafrida.blogspot.com
Postat av: Ottilia

Jäpp.. Är på väg till apoteket nu när jag duschat å ska köpa ett sånt där superduperbra halsband till Loka.. Hade man inte behövt om vi var kvar i Norrland för där existerar dom knappt.. ;-P Hon har redan haft flera fästingar på några dagar.. Uscha!!!

2008-07-14 @ 12:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback