Planering!



Det har visst inte blivit så mycket bloggande i helgen. Men det har ju inte hänt så värst mycket heller.
Har haft en jävligt lugn helg utan minsta droppe alkohol (okej då ett halvt glas vin) och det känns faktiskt gött att slippa vara bakis och så där seg och trött som man blir dagen efter. Lovely lovely!
Igår så kom Lis och company förbi på kaffe när dem åkte hem från Varberg. Det var trevligt :)
Alltid trevligt med såna spontana besök säg.

Idag är en sån där segis dag då jag inte känner för att göra nåt. Eller jo jag känner för att storstäda och rensa i skåpen och göra allt i perfekt ordning. Men.. jag orkar inte och då ska jag inte heller göra det för det kommer bara bli pannkaka av det. Jag känner mig själv så väl..
Jag vill få det i ordning både funktionellt och snyggt i badrummet och i köket. Det kommer vara mina närmsta projekt!
Har precis tittat på IKEA's hemsida och har hittat 2 st bra väggskåp till badrummet som är vita, perfa. Bara längtar efter att få slänga ut det fula underskåpet som iofs var fint en gång i tiden. Men färgen har ju börjat lossna så nu ser det då fan inte klokt ut. Så jävla irriterande sånt där!

Det är ju plast på både golv och väggar där inne and I hate it. Jag vill ha ett helkaklat badrum och vi ska få det någongång i framtiden. Vi framförde våra klagomål till hyresvärdens hjälpreda och svisch så hände det nåt. WOW!!
Det som tagit hyresvärden ett halvår tog hjälpredan typ 10 minuter, haha. Så nu har vi en list vid duschen, en golvlist mellan köket och sovrummet och ett fullt användbart eluttag i köket som innan hängde långt utanför väggen.
Allt går så fort och smidigt när han är igång. Och så bjöd han oss på ett 6-pack San Miguel öl. Vilken hyresvärd eller hjälpreda gör det?!  Hahahaha ;D

Vi har nu ett badrum som går i vitt/beige/brunt tack vare att det är dem färgerna på väggarna. Helt okej färger..
Har en hylla, handdukshängare och toasits i mörkare trä och jag är så trött på det nu!!!
När vi åker till IKEA så ska jag köpa en ny toasits och handdukshängare i matt silver och dem två väggskåpen är vita.
Så vi byter alltså ut dem mörka trädetaljerna till detaljer i silver i stället. Kan nog bli bra.. kanske.

Nu är ju då frågan hur jag vill ha det i köket?
Antingen ska det gå i svart och vitt eller i brunt och beige. Vad tycker ni?
Det är ju svart och vitt i vardagsrummet så kanske det kan vara lite roligare med en annan färg i köket då, eller?
Alla förslag mottages varmt !!!

Hanna - jag skulle haft med mig dig till IKEA. Att slå våra huvuden och idéer ihop kan ju inte bli annat än succé!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Svart och vitt är underbart, både på toa och kök (jag vet) för det roliga är att man kan införa olika färger, hela tiden! Som nu har vi blodröda handdukar inne på toan, och snart ska vi ha gröna.. Vitt och svart är ju tidlöst.. men man kan ta kakel med konturer vettja.. som på toan har (exempelvis) vi rosor och slingerväxter i det svarta, man ser det inte om det inte är tänt inne på toan. Det går att trolla. Och jaa, jag skulle varit med på ikea - tänks icka idéer vi hade kunnat skapa :D

2008-07-20 @ 20:38:06
Postat av: frida

kul med inredning...Jag tycker om att ha lugna färger...inte så hårt mönster utan behagligt..sen så har jag hällre gardiner i någon häftig färg för dem är lättare att byta ut. Har man en "skrikig" tapet eller liknande är det svårare att matcha tex gardiner m.m. tycker jag iaf. Vill man ha en tapet med mönster så kanske det räcker med en fondvägg?? svart/vitt är alltid snyggt. jag skulle nog valt brunt och beige för det tycker jag är en lugnare och mer behalig färg.

2008-07-20 @ 21:32:45
URL: http://www.mammafrida.blogspot.com
Postat av: Linda

skulle oxå behöva göra om lite här hemma... svart o vitt är ju något som alla gillar...

2008-07-25 @ 14:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback