Ljuset..

Wiiii det är strålande sol o fåglarna kvittar som om dem aldrig gjort nåt annat. Så härligt!
Man får nästan vårkänslor trots det vita täcket här utanför.. men det har ju minskat en hel del så det är nog snart borta.
Idag vaknade jag tidigt av en pipande voffi som ville ut o tissa. Hon hade legat på sin bädd o gnagt på sitt efterlängtade märgben som hon fick igår. Så hon blev väl tissig efter mycket slit, hehe.
Äntligen fick jag min Amelia tidning.. brukar alltid få den 2-3 dagar innan den kommer ut i butik men inte denna gång inte.


image20        Det ska bli mig ett sant nöje ett bläddra i den ikväll :)




Har tittat lite på Tradera idag o lagt några bud, bla på två par örhängen och 2 st dvd filmer. Hm det var nog nåt mera men det står still i hjärnkontoret. Tror dem har lunch :P
Har fått iväg nästan alla mina sålda saker.. ska skicka två saker idag med. 2 par tröjor i ett paket o sen ett oriflame set med..
Bättre att nån annan har användning för det istället för att det bara ska ligga här o samla damm.
På tal om damm så måste vi nog städa här lite idag, hm..
Jag vill måla om här nu!!!!
Satt o tittade på färger i Rusta bladet så nu vart jag så sugen på att påbörja målningen, haha.
Måste bara köpa roller ju... ;)

Angående det jag skrev om sist, om ett besked ni vet..
Det första beskedet var inte bra men sen kom det en liten ljusning med ett besked dagen efter.
Dock inte alls så bra som vi hade hoppats på men detta är bra mycket bättre än inget !!!
Så jag ser en liiiten ljusning här framöver i plånboken..
mer behöver ni inte veta.. o vill ni ändå veta så fråga!!


Är lite sugen på att hälsa på min kusin i Hylte idag men har inte fått tag i henne, tror att hon är på Lindan med Theo.
Det är några unga mammor som samlas varje torsdag o så tjötar dem o barnen leker, o så gör dem lunch med. Låter ju himla trevligt faktiskt..
Fast jag vet ju inte om jag håller med om att det är särskilt unga mammor. Min kusin är 24 år.. är det ungt?
Ung mamma för mig är att man är omyndig o har barn..
Men i dagens samhälle så ska man ju helst vänta med barn tills man är 30 plus för fan.
Man ska ha vackra barn, vara gudomligt vacker o fräsch själv med en topp karriär !!!
Oj oj..

Hur fan kom jag in på det nu då?!


I morgon ska jag in till lilla Helen o dricka nån grogg tror jag, yammie!

Nä nu får jag ta o göra lite nytta, hähä.

Baj baj!







Kommentarer
Postat av: Jasas

Ja men det är verkligen så - det är sketmånga runt 30 (plus) som skaffar barn. Jag kände mig som ett barn på bb för alla var så himla gamla :P

2008-03-27 @ 21:29:21
Postat av: Ottilia

Hmm.. Nu blev jag nyfiken.. ;-P
Måste verkligen hålla med dej om det dära med barn.. Träffar en hel del nyblivna morsor o farsor nu för tiden, undra va de beror på ;-), o de e inte många jag känner mej jämnårs med.. De flesta e en bra bit över 30. Fast jag närmar ju mej det själv.. Uscha!! ;-D

2008-04-05 @ 20:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback