Bada

    


           image153




                                                                                  God dag!


Ännu en härlig försommardag med massa sol, fågelkvitter o blå himmel. Kan det bli bättre?

Jag o Rhoxie ska snart ut på baksidan o bara njuta för fulla muggar. Jag med ett korsord eller en tidning o Rhoxan får nog ett grisöra att knapra på, hihi.
Gubben har åkt till sina farbröder i Byholma för en timme sen, han o hans lillebror ska hjälpa dem med veden.
Det ska kapas o gud vet allt, haha. Det är nog ganska mycket eftersom dem vill ha hjälp.
Men vi säger bara javisst för han får ju såklart lite betalt för det med. Så klart att han hade gjort det gratis för den delen men får man en sedel så säger man inte nej.
Det drabbar nog ingen fattig.
Tänk vilken bonnabränna han kommer komma hem med. En röd kräfta blir han nog. Haha. Jag ska fota han sen.
Ska han få en bränna (om än en röd sådan) så ska jag bannemej det med så nu ska det snart solas!

Igår så jobbade han över i 3 timmar o det var så tråkigt. Man vill ju göra massa saker när det är så nice väder.
Han skulle egentligen jobbat över 6 timmar men efter lite tjat från mig så kom han hem, hihi.
Vi köpte en varsin kycklingsallad o stack iväg till sjön Bolmen, tänkte sätta oss på en filt vid Jutudden där vi brukar vara ibland. Men vilken besvikelse när vi kom dit.
Dem hade hägnat in alltihopa där för korna gick o betade. FAN!
Vi åkte en runda i naturreservatet där innan vi åkte hemåt igen..
Stannade till i Hallaböke istället så Rhoxie fick springa o bada o som hon badade. Haha!
Hon som alltid varit en badkruka den lilla busan. Till o med jag ville bada för det var så gött i vattnet.
Gick iaf ut till knäna.. vi ska åka dit ikväll med om inte gubben kommer hem försent o då ska det badas minsann.

Ut i solen med er! 



Kommentarer
Postat av: Ottilia

Ved, ved, ved.. Vet hur möe jobb de e mä en sån dära vedhög nu för tiden.. Vi eldar ju här hemma på vintern för å spara in på elpengarna.. De e bra träning de dära! ;-)

2008-05-13 @ 19:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback