Alexis!

Ni som har mig på FB vet ju om att det varit en väldigt jobbig vecka för mig. I tisdags så satt katten utanför dörren och väntade som vanligt när hon vill in. Men denna gången så stapplade hon in på bara 3 ben. Det ena frambenet såg ut att vara av helt och hållet. Det var böjt och väldigt svullet så hon kunde inte sträcka ut det alls. Petade lite försiktigt på benet men hon skrek ju såklart lilla stackaren..
Såg att hon även hade ett sår vid morrhåren och det fattades även del morrhår, sen visade det sig att även den ena "huggtanden" var av.

  

Vi stack ner till veterinären i Torup men dem kunde inte hjälpa oss eftersom han bedömde att det måste röntgas. Så efter mycket om och men så begav jag och Sabina oss till Slöinge djursjukhus med Alexis. Där kom vi in i ett rum direkt och veterinären gav henne lugnande och smärtstillande sen bar dem in henne till röntgen.
Det visade sig att benet var av så dem tog in henne på operation direkt där dem la benet rätt.
Vi satt och väntade ett tag men tyckte ändå att allt gick väldigt fort. För en gångs skull så gick jag ut från djursjukhuset och var nöjd med deras service och bemötandet.
Alexis fick stanna kvar där i 2 dygn och veterinären ringde mig varje förmiddag efter hon gått ronden och berättade hur Alexis mådde och så.



Vi fick åka dit i torsdags och hämta hem henne och hela kalaset gick på 6269 kr, och det är ingen summa man har i plånboken bara så där. I alla fall inte vi som har en dålig ekonomi just nu och kommer ha det ungefär till årets slut innan det blir bra igen.
Sabina var en ängel och tog det på hennes kreditkort så betalar jag henne en summa varje månad tills allt är betalt. Känns skönt att hon litar så pass mycket på mig! :)
Jag hade gjort likadant för henne och några till men långt ifrån alla mina vänner, det ska gudarna veta.

I såna här svåra stunder så märker man vilka som ställer upp!
En liten fråga räcker.. hur går det? Hur mår katten? Behöver ni hjälp med nåt?

Jag vet även att en del av mina vänner tycker att jag är en idiot för att jag lägger en så stor summa på "bara" en huskatt. Men ett liv är ett liv vare sig det handlar om en huskatt eller raskatt.
I mina ögon är dem lika värda!
Väljer jag att lägga ner den summan på MIN katt så är det mitt val.. det är inget andra ska sitta och diskutera med andra.




Kommentarer
Postat av: Jenni

Ni har inte haft det lätt det senaste :( Men hon blir bättre nu, repar sig bra? Stackars liten.

Håller med dig där, varje liv är lika mycket värt, i alla fall om man valt att ansvara för det. Kan man inte tänka sig att lägga dom pengarna, ska man inte heller skaffa sig djur för sånt kan ju tyvärr hända!

2010-04-17 @ 14:20:56
URL: http://www.jeinyn.se
Postat av: frida

usch stakars lilla katt. Tycker du gjorde så rätt att hjälpa henne istället för avliva som många hade gjort då dem inte tycker det är värt dem pengarna för en katt. Och vilken fin vän du har som ställer upp sådär.. dem växer inte på träd.

2010-04-17 @ 15:24:15
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Celine

Jag tycker inte det är dumt att lägga ut mycket pengar på sin katt? Tycker det är en självklarhet. Håller med dig, alla djur är väl lika mycket värda? Usch! Jag hade gjort vad som helst för att min katt ska må bra.. Hoppas lilla sötisen blir bra snart!

2010-04-17 @ 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback